onsdag 24. april 2013

Captain Morgan & Kaptein Krok på tur

Etter Bornholm turen var det flere som fikk tildelt nye navn grunnet ulike prestasjoner gjennom uken. Captain Morgan fikk sitt navn grunnet et betydelig inntak av Rom & Cola!
Da Captain M ringte for å booke tur til Askerkysten ante jeg lite om at det var duket for et nytt møte med en annen Kaptein.....




Det sier seg selv at med to kapteiner i en bil så tar det tid å komme fram til utvalgt destinasjon.









 Dette gav meg et solid forsprang, som jeg benyttet til å finne en fin plass til oss. Jeg var mildt sagt sjokkert da jeg ankom en av Askers hyppigst besøkte plasser uten andre en meg selv, en gjeng sultne ørreter samt en stim småsei tilstede.
De første 15 kastene kroket jeg seks små sei og en sulten ørret.


               ørreten var sulten, vill og anorektisk..................




Gutta ankom plassen ettehvert og vi startet opp med påkrevd skryting og juging om store & små bragder. Her kommer kaptein krok inn i bildet.

                                                          capt Morgan & kapt Krok

Etter at undertegnede var ferdig med å jazze om den "store" på Bornholm disket kroken opp med en historie det står respekt av.
Under en fisketur kroket han seg selv i overleppen - hørt den før? Ikke denne. Kroken, med mothake, satt nemlig fast inne i leppa!
Neste stopp lokal legevakt. De hadde ikke nerver til å utføre operasjon "fjerning av krok", resultat - sende kroken til Oslo.
Det tar for lang tid sa kapteinen, og mens personalet snudde ryggen til utførte han like godt operasjonen selv!! Uten bedøvelse. Og da speil var mangelvare kom iphonen til nytte.... og hvorfor ikke bare filme samtidig som han brukte skjermen som speil.....

Kaptein krok fjerner krok  ( ikke for sarte sjeler )

Fiskemessig sett vant ikke denne turen, mye takket være capt Morgans manglende evne til å fullføre landing av fin ørret.
Fisken raste inn mot land og så sitt snitt til å lure ut kroken mens snøret var slakt! Ikke bra.

Hiv og hoi og en flaske med rom.........






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar