torsdag 19. april 2012

Vak, fjærmygg og skiføre!

Kroppen er klar for vakende fisk nå, fjærmyggsupende deilige små markaørreter som helt ukritisk kaster seg over imitasjonen min!

På vei til kveldsvakt på sagene brannstasjon ble det i dag en kombinert reko/trim-tur i bærumsmarka - uten fiskestang og vadere men med joggesko og kamera.

Startet på Fossum og det så lovende ut ved ankomst Østernvann.

                                                            helt isfritt på Østernvann





Bare noen hundre meter over Østernvann møtte jeg snøen, og det varte ikke mange meter før jeg kunne ha byttet ut joggesko med ski!

                                                       Abbortjern var dekket av is....

                                                          skiføre......... 


                                             Triungsvann var også helt islagt......


Vi får trøste oss med at isen var særdeles skrall, og den hadde begynt å gi seg rundt kantene - tror ikke det varer særlig mer enn èn uke før ting er igang!

På vei ned tok jeg en liten kunstpause ved Østernvann og jammen så jeg årets første vak. Det var noen få fjærmygg på vannet, men vinden gjorde det den er best til og blåste bort det som var av liv.

VI ER SNART IGANG











1 kommentar:

  1. Fjærmygg og årets første vak på Østernvann så blir det snart fest. Svigermor gleder seg.

    SvarSlett