tirsdag 11. mars 2014

Årets første ørret

Vi snakker snart midten av mars, og med temperaturen som er alt annet enn vinterlig var det absolutt på tide at årets første sjøørret falt for en av fluene mine.


Dagfiske på slike solfylte og vindstille marsdager er behagelig. Kanskje ikke de beste rent fiskemessig, men veldig avslappende å ta del i.
Det virket dødt lenge, men jeg var tydeligvis ikke alene om å savne solen. Ut av intet begynnte flere fisker å kjøre overflateshow rundt odden jeg sto plassert på. 
Etter å ha surret rundt med en rosa reke en stund skiftet jeg raskt om til mr jiggy uten at det hjalp meg i retning av å lure fiskene.
Lettere indignert roet jeg meg ned med en kopp kaffe, og fikk da besøk av en herremann med fluestang og bæremeis med innhold av minimenneske på 9mnd, som etter to kast kjørte hoppesprelle-ørret på samme plassen jeg nettopp sto. Alltid morsomt når det skjer, og han brukte selvfølgelig rosa reke :)

Heldigvis smittet lykken over på undertegnede også, og årets første ørret gikk i loggen. Ikke av de største, men det er jo greit å ha noe å strekke seg etter.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar