søndag 23. mars 2014

Søndagsbris



Søndagen er i utgangspunktet forbeholdt familien, men da kone pluss døtre var opptatt med ting jenter er opptatt av ( !!! ) så jeg mitt snitt til å snike meg unna noen timer......




Det var folksomt på godplassen, men heldigvis var det kun pliktoppfyllende småbarnsforeldre som luftet barn, bikkjer, gubber og kjerringer. Altså, ingen andre fiskere!


Ettersom vi fortsatt befinner oss i glassets år, var det Mr Vangen 603, en ni fots glassfiberraie som måtte til pers i dag.
De som sier at vekt ikke har noe å si lyver, for dette er definitivt en tung stang sammenlignet med Sage Xi2, eller Sage Slt #8 som jeg ofte bruker etter sjøørreten. 
Derfor er det kanskje logisk at fiske med reke, veeeeldig sakte trukket inn, er blitt våpen nummer en denne sesongen. 
Sakte inntrekk - mindre kasting! 
Resultatet har hvertfall ikke gitt utslag i mindre antall fisk, tvert imot)

Har jo tidligere gitt reke og tangloppimitasjoner en god sjanse, men har aldri gjort så gode fangster som i år. 
Fast fisk på femte kastet i dag, blank og fin ørret på ca 800 gram. Hadde på en til som datt av ( den var selvfølgelig kjempestor!!!!!! )


Kan ikke skryte på meg avansert reke heller, her snakker vi grei skuring. Sorte kuleøyne, cdc og rosa dubbet kropp. 

Avsluttet turen med et hyggelig bekjentskap med to andre ivrige fluefiskere. Alltid deilig å møte folk som snakker samme språk!

1 kommentar:

  1. Tror jeg må henge meg på deg en dag, kanskje jeg lærer noe!

    SvarSlett